dinsdag 14 augustus 2012

DIY: Fietsje Spuiten

Mijn oude fietsje vond ik saai worden, lees hier hoe ik hem leuk heb gemaakt!


Yess eindelijk m'n fiets leuker gemaakt. Ik kreeg deze fiets iets van 3 jaar geleden ofzo en ik vond de roze kleur niet meer zo leuk. Dus wilde ik een nieuw kleurtje. Ik ging het samen doen met een vriendin, Yenthe.

Je hebt het volgende nodig:
-schuurpapier
-thinner en een doekje
-spuitbus (kleur naar keuze)
-spuitbus met onderlaag
-spuitbus met glitter (optioneel)
-kranten/karton + plakband (om af te plakken)
-zeil (als ondergrond)





Als eerste ga je de fiets schuren. De oude kleur hoeft er niet af, als het frame maar ruw is, zodat de verf beter pakt.

Daarna doe je thinner op een doekje en maak je de fiets schoon, hierdoor ontvet je de fiets. Dit is weer zodat de verf beter blijft zitten.
Nu plak je de fiets goed (!) af, zodat er geen verf komt waar je het niet wil.



Hierna mag je de onderlaag spuiten. Volg goed de instructies op de spuitbus, want je wil dat er niks fout gaat natuurlijk. Ik moest lang wachten totdat ik over de onderlaag mocht spuiten dus ging ik de volgende dag verder, in de tuin.




Nu kon ik eindelijk de kleur doen! Ik koos voor groen. Ik wilde heel graag legergroen, en deze groen was dat niet echt, maar ik vond deze groen ook mooi.




Je moet goed opletten hoe je spuit! Want als je te dichtbij spuit krijg je dit:
Om dit op te lossen moet je er na een tijdje van verder weg nog een keertje overheen spuiten totdat de 'gaatjes' niet meer te zien zijn.







Ik moest de verf 24 uur laten drogen. De verf voelt wel droog aan na een tijdje, maar is dan nog niet helemaal uitgehard. Ik heb m'n fiets wel gebruikt die avond en ik heb er geen schade aan overgehouden of iets.
De volgende dag hebben we er glitters overheen gespoten! Dat was echt het leukste gedeelte. We hebben zo ongeveer m'n hele fiets met glitters bespoten haha.









En dit was dan het eindresultaat, ik heb 2 foto's want door het licht kwam het niet zo heel goed over. Je ziet de glitters niet zo goed van een afstand.

Ik ben er wel blij mee! Zoals je ziet zit er bij mij groene verf waar het niet helemaal hoort te zitten. Ik had beter moeten afplakken, maar Yenthe en ik kwamen tot de conclusie dat het wel artistiek was haha. Als je van dichtbij kijkt lijkt het alsof er een heel dun laagje ijs overheen zit, echt heel cool. Ik heb wel een probleempje. M'n hangslot is geel. Groen-geel krijg je dan... Niet helemaal oké haha.

byee



1 opmerking: